Powwwer by Comlog

Din egen kompletta webbavdelning till en fast månadskostnad.

Som småföretagare har man sällan en hel webbredaktion som sköter uppdateringarna, eller en sökoptimerare som ser till att hemsidan ligger i topp på sökmotorerna.

Istället är det någon anställd, som egentligen har andra arbetsuppgifter att sköta, som blir ansvarig för att hemsidan inte förfaller helt. Ibland fungerar det, men oftast finns inte den tid som behövs och man förlorar mycket pengar på utebliven försäljning.

Med vårt Powwwer-koncept får du en hel webbavdelning till en fast månadskostnad, med en personlig projektledare som varje månad går igenom resultatet för den gångna månaden och planerar den kommande månadens aktiviteter tillsammans med dig.

Webbtjänster
Ditt eget webbteam

En ny modern hemsida.

Det första steget i vårt Powwwer-koncept är att skapa en ny och modern hemsida till ditt företag.

Hemsidan är från början optimerad för att ge fler besökare och omvandla så många av dem som möjligt till kunder.

En framgångsrik hemsida blir dock aldrig klar, utan den ska hela tiden uppdateras och optimeras ytterligare baserat på de besöksmönster som vi ständigt följer och analyserar.

Löpande optimeringar.

En hemsida behöver ständig optimeras för att den dels ska bli ännu bättre, men även för att anpassa den till nya sökalgoritmer, nya beteenden hos besökarna eller nya konkurrenter som dyker upp.

Vi följer ständigt din hemsidas placering på sökmotorerna och justerar och optimerar löpande för att förbättra eller försvara en position. Dels uppdateras sökmotorernas algoritmer ständigt och dels kommer dina konkurrenter också att sökmotoroptimera sina hemsidor, så det är en ständig kamp mot toppen.

Vi analyserar också besökarnas beteenden på hemsidan och optimerar den ständigt för att så många av besökarna som möjligt ska bli kunder. Konverteringsoptimeringen är minst lika viktig som sökmotoroptimeringen, men dessvärre något som många missar. Det är ju inte besökarna i sig som du tjänar pengar på, utan det är först när de blir kunder som de ser till att din hemsida blir lönsam.

Digital marknads­föring.

Sökmotoroptimeringen är en del av den digitala marknadsföringen. Men den består även av andra viktiga delar, som PPC-annonsering, sociala medier och nyhetsbrev

PPC-annonsering, eller Pay Per Click, är de sponsrade länkar som dyker upp bland Google-sökningar eller i flödet på Facebook. Man kan enkelt bränna en hel marknadsföringsbudget utan att egentligen få särskilt många nya kunder ifall man inte gör det på rätt sätt.

Sociala medier är numera en viktig kanal för många företag. Hur viktig den är beror mycket på vad man säljer och vilken kundgrupp man vänder sig till.

Den digitala marknadsföringen kan även bestå av flera andra delar, som nyhetsbrev, bannerannonsering, e-post och annat, beroende på vad som passar bäst för just din bransch och målgrupp.

I Powwwer-planen anpassar vi den digitala marknadsföringen som ger dig mest valuta för pengarna.

Säker drift

Vi tar hand om hela driften av din hemsida och ser till att den alltid fungerar som den ska.

Med optimerade servrar ser vi till att din hemsida alltid är tillgänglig och att det går snabbt att ladda den.

Vi uppdaterar löpande hårdvara och mjukvara på servrarna och har extra säkerhetsfunktioner som gör dem svårare att hacka. Om din hemsida ändå skulle utsättas för en hackerattack, eller av någon annan anledning sluta fungera, så återställer vi den i fungerande skick utan några extra kostnader med vår hackerförsäkring som ingår i Powwwer-konceptet.

Vi bevakar din hemsida med en monitorfunktion som direkt varnar ifall hemsidan skulle sluta fungera, så vi kan åtgärda problemen innan du själv hinner upptäcka dem.

Löpande uppdateringar.

En hemsida som aldrig uppdateras kommer så småningom att betraktas som död av både Google och besökarna.

Under månadens genomgång tillsammans med din personliga webmaster går vi igenom nyheter och nytt innehåll, som en professionell copywriter skriver åt dig och lägger in på hemsidan, så du slipper bekymra dig om det.

Lika viktigt som att lägga in ny information är det att ta bort och ändra uppgifter som inte längre stämmer eller som är inaktuella. Att till exempel visa öppettiderna för julhelgen mitt i sommaren brukar vara ett säkert tecken på att hemsidan är övergiven.

Statistik och uppföljning

Att se vad man har för besökare på sin hemsida är inte bara intressant utan det är även livsnödvändigt för ett företag.

Om du inte vet hur många besökare du har, varifrån de kommer, hur länge de stannar på hemsidan och varför de lämnar så har du inga möjligheter att påverka och förbättra din försäljning via hemsidan.

Med vårt Powwwer-paket får du varje månad en sammanställning över besökarna så du kan följa utvecklingen. Förbättringarna tar vi hand om.

Få ut maximalt av din hemsida
Kontakta oss för att få maximal utdelning på din webbinvestering

Få ut maximal www-kraft av din hemsida

Kontakta oss idag så berättar vi gärna mer om vårt Powwwer-koncept och hur det kan påverka ditt resultat.