Du har kanske investerat i en hemsida för en massa pengar utan att det gett några nya kunder att tala om.
En webbdesigner presenterade sin design och du och dina medarbetare diskuterade livligt och föreslog en rad ändringar som blev en kompromiss mellan vad var och en på företaget tyckte såg snyggt ut. Webbdesignern ändrade sin design som ni ville ha den och sidan kodades upp.
Sedan... Ingenting! Inga nya kunder, inte ens fler besökare än tidigare. 50.000 kr eller mer, som ni betalade för hemsidan, rakt ner i sjön.
Så här jobbar vi
Vi har tagit fram en process som passar oss bättre och som gör det enklare och sparar tid och pengar för dig som kund.
Innan vi väljer att åta oss ett uppdrag går vi grundligt igenom de förutsättningar som finns för att vi ska kunna göra ett bra jobb tillsammans.
Vår process består av en rad olika faser, lite beroende på typ och storlek på projektet.
Vi inleder med att grundligt sätta oss in i ditt företag, vad du säljer, vilka kunder du har, vad som är viktigt för kunderna och hur deras beslutsprocess ser ut. Därefter börjar vi arbeta med webbplatsens struktur och flöden, och bygger upp en low fidelity-prototyp, som är en grovskiss på layouten av de olika sidorna. Först därefter börjar vi arbeta med färgkoder, känslor och bildspråk.
Vi tar sedan fram en high fidelity-design, som helt enkelt är den kompletta designen av hela webbplatsen. Vid lite större projekt bygger vi en klickbar prototyp som vi testar på en referensgrupp för att se att strukturen och flödet fungerar bra.
Därefter börjar själva kodningsarbetet, där vi omvandlar designen till en fungerande webbplats. Vi sluttestar den så vi ser att alla länkar fungerar och att den ser bra ut i alla webbläsare och på alla skärmstorlekar.
Sedan är det dags för lansering och din nya hemsida är redo att möta världen.