Kontakta oss

Om du inte syns så finns du inte

När du väl har en modern och säljoptimerad webbplats så gäller det att få rätt besökare att hitta till den. Dina nya kunder finns där ute – de har bara inte hittat dig än

Den digitala marknadsföringen består i första hand av sökmotoroptimering, sponsrade länkar och, beroende på vilken målgrupp du vänder dig till, i viss mån sociala media.

Digital marknadsföring, liksom all annan typ av marknadsföring, kan vara ett slukhål, som snabbt äter upp hela marknadsföringsbudgeten om man inte har lagt upp sin strategi rätt.

John Wanamaker var en framgångrik pionjär inom marknadsföring runt förra sekelskiftet. Han konstaterade bland annat att "Hälften av pengarna jag satsar på annonsering är bortkastade, problemet är att jag inte vet vilken hälft". Dessbättre har det hänt en del sedan dess. Med digital marknadsföringen finns det stora möjligheter att både mäta hur pass framgångsrik varje satsad krona är, och att styra satsningen så man når rätt målgrupp med rätt budskap.

Även om du inte aktivt behöver anstränga dig så mycket för att hålla "fel" besökare borta från din webbplats så tillför de inte särskilt mycket, utan skapar i värsta fall bara merarbete för dig. Det är däremot onödigt att du lägger marknadsföringspengar på besökare som inte genererar någon försäljning, utan satsar dem där de gör mest nytta.

Vi hjälper dig med att få maximal avkastning på din marknadsföringsbudget.

Kontakta oss

Ta första steget mot din nya webblösning.